14 d’octubre 1993: La caserna de la Guàrdia Civil de Mataró sol·licita al Govern Civil de Barcelona la iniciació d’un procediment sancionador contra vuit independentistes pels fets del 12 d’octubre . Els tricornis es basen en una nota informativa que van redactar els seus col·legues de la policia espanyola a Mataró.
Tagged: Maulets
La policia espanyola confón un vianant amb un manifestant
13 d’octubre 1993: Els Maulets de Mataró emetem una nota de premsa on valorem la concentració d’ahir davant la caserna de la Guàrdia Civil de Mataró. En el comunicat denunciem que les forces d’ocupació van “reetenir” dues persones, una d’elles un periodista que cobria la informació.
Les plaques dels genocides, esmicolades als peus de l’alcalde
12 d’octubre 1993: El dia de la Hispanidad hi ha festa grossa a la caserna de la Guàrdia Civil. És la seva patrona i els tricornis hi fan una missa i l’alcalde i els regidors no se la perden mai. És el moment que hem escollit per tornar-li les plaques de carrer que van desaparèixer fa uns dies. A l’alcalde Manuel Mas li vam demanar que les substituïs però no ens ha fet cap cas. Una vintena de persones, convocades per Maulets, ens hem concentrat davant la caserna de la Guàrdia Civil amb el lema Hispanitat és genocidi!.
Arriba el cotxe oficial de l’alcalde i en Manuel Mas en baixa per anar a missa. Davant la mirada atònita dels guàrdies civils, jo i dos companys més esmicolem les plaques de carrer als mateixos peus del sr. Mas, que corre cap a l’interior de la caserna.
Mani a Barcelona
Com acostumo a fer cada Onze de Setembre, avui he anat a Barcelona per participar en les convocatòries independentistes.
Al migdia he anat a l’acte que Catalunya Lliure ha convocat amb el lema“Contra Espanya i contra el feixisme, independència!”. L’hem fet al carrer d’Alí Bei, al costat del monument a Rafael de Casanova.
A la tarda participo a la manifestació en el bloc de Maulets, que es forma darrere la pancarta amb el lema “Per una Terra Lliure, combat el feixisme”.
Maulets fa les reunions al Casal de Joventut
Maig: L’assemblea de Maulets de Mataró comença a fer les seves reunions setmanals al Casal de Joventut, a la plaça del Parc (oficialment plaça d’Espanya).
Ens hem de reunir en aquest equipament municipal perquè amb l’abandó dels companys que se n’han anat a ERC ens hem quedat sense local propi. Fins llavors ens reuníem a la seu de la Coordinadora Obrera Sindical (COS), al carrer Nou.
La treva d’ETA a Euskal Herria
Els Maulets de Mataró organitzem, al centre cívic de Cerdanyola, un sopar-tertúlia per parlar de “La treva d’ETA a Euskal Herria”. Convidem un portaveu d’Herri Batasuna per introduir el debat.
El cartell de convocatòria el faig jo.
Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets de Mataró en aquesta galeria.
Contra España’92, independència!
Març: Com a catalans estem esgarrifats amb la campanya espanyolitzadora que està patint la nostra terra amb moitu dels Jocs Olímpics de Barcelona 92. El govern espanyol ha omplert les nostres viles i ciutats amb anuncis publicitaris dels Quinientos años del “Descubrimiento” d’Amèrica. Els cotxes de la policia estatal i de la Guàrdia Civil comencen a lluir banderes espanyoles, fet que no havia passat mai. Als nostres carrers hi ha més policia armada que mai. L’onada repressiva contra l’independentisme tindrà el seu punt àlgid amb l’Operació Garzón…
Davant tota aquestqa ofensiva nosaltres fem el que podem. Els Maulets de Mataró hem editat i enganxat un cartell contra la campanya espanyolitzadora del 92, amb el Cobi penjat i el lema Contra España 92, independència!.
Presentació de Maulets al Garraf-Penedès
31 de gener 1992: Com a membre de la Comissió Política nacional de Maulets, participo a Vilanova i la Geltrú en la presentació de la nova assemblea de l’organització de joves al Garraf-Penedès.
Ens quedem amb dos militants a Mataró
7 de juliol 1991: Una colla de militants de Catalunya Lliure de Mataró decideixen abandonar l’organització per integrar-se al partit d’Àngel Colom. Ens deixen la majoria de companys de militància i amics.
Fins ara a Mataró funcionaven molt bé una assemblea de Catalunya Lliure amb una quinzena de militants i una assemblea de Maulets amb una altra quinzena d’activistes. De tota aquesta gent en quedarem dos militants: en Xevi i jo.
La “fuga” mataronina de gent de l’esquerra independentista a ERC s’emmarca en una operació més àmplia que tindrà repercussió arreu dels Països Catalans. Se l’arriba a anomenar Operació Colom, ja que en sisales públicament es “penjarà la medalla” d’haver “desarticulat” Terra Lliure, tot fent la feina que hauría d’haver fet la Guàrdia Civil.
Catalunya Lliure a nivell nacional edita un cartell amb el lema “delació es traïció”, però a Mataró ni tansols l’encartellarem. Ens ho prenem amb una altra filosofia.
Debat electoral de política juvenil
14 de maig 1991: Estem de campanya per les eleccions municipals del 26 de maig. És el primer cop que a Mataró s’hi presenta una candidatura obertament independentista: Catalunya Lliure. Un dels actes de la campanya és un debat de política juvenil al Foment Mataroní. M’hi toca anar a mi en nom de Catalunya Lliure i els altres contertullians són aquests: Ramon Roelas (CDS), Blai Serena (CiU), Teresa M. Petit (ERC), David Carretero (IC), Quico Garcia (PP), Ramon Bassas (PSC-PSOE), Ernesto del Rio (Propostes d’Esquerres) i Josep Lluís Freijo (Unió Verda).
Trobada de Maulets a Xàtiva
El 27 d’abril Maulets ho organitzat una trobada de joves a Xàtiva (La Costera). L’eslògan és Contra Espanya, canya i festa. I tant que n’hiha, de festa! Durant la trobada es realitzen diverses activitats: visita al castell de Xàtiva, xerrades de formació, una conferència sobre l’avantprojecte de Constitució Catalana…
L’endemà, 28 d’abril, més d’un centenar de persones fem la manifesttació d’homenatge als Maulets. Després de recórrer els carrers de Xàtiva, hi ha parlaments davant al monòlit en honor als Maulets del 1705. Hi ha un parlament de l’Agustí Cerdà (de Catalunya Lliure) i jo hi intervinc en nom de l’organització de joves Maulets.
Entrem el senyal de peatge pel registre de l’Ajuntament
7 de gener 1991: En nom de Catalunya Lliure i Maulets retornem al batlle de Mataró, entrant-lo pel registre, un present de reis que considerem que no ens haurien d’haver regalat mai: un senyal de transit que adverteix de la proximitat d’un peatge. L’alcalde rep el senyal amb un escrit que diu que els Reis de l’Orient s’han deixat aquest regal a Mataró. Considerem que és un error i que el destinatari és l’alcalde i els que ens volen construir una nova autopista de pagament a la comarca. La gent del carrer no el volem.
Tinc 49 anys. Visc a Mataró. Independentista revolucionari, he militat a Maulets (1988-2001) i a la CUP Mataró (2003-actualitat). Sóc llicenciat en antropologia cultural i treballo de dissenyador gràfic a Punts·Volats. Jugo a hoquei patins.