Tagged: Maulets

Mesa Nacional de Maulets a Mataró

14 gener 1994: Aquest cap de setmana venen a mataró representants de Maulets de diverses comarques catalanes. Fem reunió de la Mesa Nacional al local de Mataró, el “guettho” del carer Iluro. A la nit fem un sopar de germanor entre la gent de Maulets i el Col·lectiu Cigaló d’Anís, la colla amb qui compartim local.

Benvinguda mataronina a la Núria Cadenas

concert de rock de benvinguda ala Núria Cadenes a Mataró (1994)Els Maulets de Mataró celebrem l’alliberament de la nostra companya empresonada Núria Cadenas tot organitzant un concert de rock al Fossar Xic.

Jo faig el cartell, mida A3 a una sola tinta.

Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets de Mataró en aquesta galeria.

Autocar a Valènica, a la festa per la independència

29 i 30 d’octubre: Des de Mataró els Maulets lloguem un autocar per assistir durant el cap de setmana a diversos actes independentistes a València. Dissabte a la nit anem a la IV Festa per la Independència, organitzada per Maulets de l’Horta. Diumenge, tots ressacosos, anem a l’Aplec del Puig, organitzat per Catalunya Lliure i el PSAN.

Aquest any hem aconseguit engrescar una bona colla de joves del local del carrer Iluro 31. 

L’octaveta de convocatòria l’he muntat jo, amb la foto d’un autocar de l’empresa Casas de principis de segle. 

Al calabòs per dir que la hispanitat és un genocidi

Com que l’any passat ens van voler “empaperar” amb multes per haver-nos concentrat davant la caserna de la Guàrdia Civil el dia de la Hispanidat, aquest any hem decidit tornar-hi amb un estil més festiu. Anem a expressar-nos contra el genocidi amb carotes d’indis americans, aquells que van ser exterminats per la Hispanidat que celebren dins la caserna els tricornis amb l’alcalde Manuel Mas.

La nostra sorpresa és que aquest cop ens esperen els “maderos” amb material antiavalots. La vintena de manifestants continuem caminant pel Camí Ral fins que el que sembla ser el cap dels policies ens diu “de ésta ralla no pasaréis”. Devia ser divertit veure’ns mirar el terra a través dels forats de la carota de cartró intentant trobar la línia que el policia ens havia assenyalat. Però el que vindrà tot seguit no ho serà gens, de divertit.

Continue reading…

Diada Nacional 1994: “Un poble en lluita per la seva llibertat”

11 de setembre 1994: És Diada Nacional i toca anar a passar el dia a Barcelona. Al matí Catalunya Lliure ha convocat un acte al costat del monument a Rafael de Casanova. Per Maulets hi parla en Salva de Cardedeu, i també hi ha parlaments de la Franzina de Barcelona, d’en Jordi Carles d’Esplugues, d’en Rafa de València i d’en Jordi Villanueva, de Barcelona. Hem convocat els actes de la Diada sota el lema “Catalunya, un poble en lluita per la seva llibertat”. El cartell és obra d’en Cesc Cardús i meva. Per fer-lo ens hem trinxat tota una col·lecció de El Temps per treure’n cares de personatges (coneguts i anònims) que representen la pluralitat i diversitat d’aquest poble en lluita.

Continue reading…

Sant Jordi de paradeta i manifestació

23 d’abril 1994: Durant la diada de Sant Jordi els Maulets de Mataró fem paradeta de roses i material independentista a La Riera. A la tarrda recollim els trastos per assistir a la manifestació que convoquen Catalunya Lliure i Maulets a Barcelona. El lema d’aquest any és “Contra l’imperialisme, defensem i usem el català!”.

A la foto sóc el barbut que aguanta l’estelada a la dreta. 

Cartell: Guillem Agulló, ni oblit ni perdó

Guillem Agulló, ni oblit ni perdóL’11 d’abril fa un any de l’assassinat del nostre company Guillem Agulló. Faig per a Maulets el cartell nacional amb el lema “Guillem Agulló, ni oblit ni perdó”.

Cartell mida 50×70 imprès a dues tintes.

Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets (nacional) en aquesta galeria.

La policia secreta ens vol aixafar una reunió

5 març 1994: Aquest cap de setmana tenim reunió de la Mesa Nacional de Maulets a Tarragona. Hi baixo tot sol en tren regional des de Barcelona, baixo a l’estació de Tarragona i vaig cap al lloc on fem la reunió. Quan arribo al lloc de la cita hi ha gent esvaoltada.

Continue reading…

“Independència” és un insult, segons el comandant de la Guàrdia Civil

2 de febrer: Continua l’intent d’empaperar-nos per la concentració del 12 d’octubre de l’any passat davant la caserna de la Guàrdia Civil, durant la qual vam fer pràcticament inaudible la missa castrense en honor a la patrona de la benemèrita.

Com que hem presentat recurs a la proposta de sanció del Govern Civil de Barcelona, el subtinent comandant del “puesto” de Guàrdia Civil de Mataró, Antonio García Villafranca, continua les gestions per intentar sancionar les persones denunciades per participar en la concentració, després que vam presentar recurs. L’escrit no té pèrdua i ens fem un fart de riure. En reprodueixo un fragment:

«Expone el recurrente [jo i la resta d’expedientats ] que no es cierto que haya cometido infraccion alguna, toda vez que según és ha hecho uso del derecho a la libre expresión y opinión, toda vez que según él ha hecho uso del derecho a la libre expresión y opinión; derechos que el Suboficial informante considera muy justos, a no ser que de tales derechos se haga mal uso, como es el caso que nos ocupa, toda vez que los concentrados frente al Cuartel»

I continua dient: 

Continue reading…

Em demanen un milió de pessetes per haver participat en una concentració

4 de desembre 1993: El Govern Civil de Barcelona inicia un procediment sancionador contra vuit independentistes de Mataró, entre els quals em trobo jo, per la concentració del 12 d’octubre davant la caserna de la Guàrdia Civil.

Tenim el “privilegi” de ser els primers a qui  s’aplica l’article 23 de l’anomenada «Llei Corcuera» per un acte realitzat a la capital del Maresme.

El text de les acusacions no té pèrdua: «el día 12.10.93 al iniciase los actos oficiales de celebración de la Patrona del Cuerpo de la Guardia Civil en el Acuartelamiento de Mataró, se encontrava Vd. en la puerta principal de acceso al mismo en compañia de otros individuos intentando boicotear el normal desarrollo del acto, profiriendo gritos e insultos mientras se personaban en el lugar las distintas Autoridades asistentes al mismo.

Continue reading…

Sorteig de “quintos” contra la mili espanyola

18 de novembre 1993: Avui es fa el sorteig de “quintos” (soldats de lleva) que hauran de fer la mili espanyola l’any que ve. A Mataró els Maulets sempre hem procurat fer accions públiques descarades i imaginatives. Aquest any se’ns ha acudit fer un sorteig de “quintos”… de cervesa com a alternativa al sorteig oficial de nois que seran obligats a fer de soldats a l’exèrcit d’ocupació.

Ho fem davant l’Ajuntament de Mataró perquè aquesta administració col·labora amb l’exèrcit espanyol tot facilitant el cens de joves en edat militar. Ja li hem demanat a l’alcalde que deixi de facilitar aquestes llistes a l’exèrcit, però pots imaginar-te que mai no ens ha acceptat aquesta demanda.

Continue reading…