Tagged: Maulets

Pel repartiment del treball i la riquesa

Mural de Maulets a Mataró. Maig 1996. 
1 de maig 1996: Amb motiu del Primer de Maig, dia internacional dels treballadors i les treballadores, pintem un mural de grans dimensions amb el lema Pel repartiment del treball i la riquesa. Denunciem els contractes precaris. La colla de Maulets ens passem gairebé tot el dia entre pinzells i pots de pintura a la ronda Alfons X de Mataró.

És la nostra manera de contribuïr a la diada del Primer de Maig i de deixar constància de les nostres inquietuds socials durant tot l’any. 

Avui mateix, l’assemblea comarcal de Maulets emet un comunicat de premsa on mostra la seva simpatia i aplaudeix les pintades aparegudes aquesta nit passada en quatre empreses de “treball temporal” de Mataró.

El més petit de tots (i totes)!

Abril 1996: Les assemblees de Maulets del Maresme editem el nostre full informatiu El més petit de tots i totes! número 1. En aquesta edició publiquem un comunicat de l’Exèrcit Zapatista d’Alliberament Nacional (EZLN) del subcomandante Marcos amb motiu del Primer de Maig que hem trobat a través d’internet.

També reproduïm un article d’en Fèlix Cucurll, patriota català d’Arenys de Mar que ha mort recentment. La vigència d’aquest text, tot i que va ser publicat originalment al diari Avui del 25 de gener del 1979 pensem que posa en evidència l’actitud botiflera de CiU amb el pacte de govern que ha signat amb el PP espanyol. Continue reading…

Sense l’alliberament de les dones no hi ha independència!

8 març 1996: Ja fa anys que la gent de Maulets commemorem el 8 de març com a jornada de lluita amb motiu del Dia Internacional de les Dones Treballadores. L’any passat vam fer pintades contra la denigració de les dones per part de TeleCinco.

Enguany pintem un mural amb el lema “Sense l’alliberament de les dones no hi ha independència”. Signen el mural Maulets i l’Esguard, organització de dones independentistes d’esquerres. Així recuperem la paret del carrer 10 de Gener, on hi havia hagut l’Ateneu de la Unió de Cooperadors, que es va cremar ja fa anys i ara és un solar buit i tapiat.

El barbut de la foto sóc jo pintant lletres del mural. 

Judici als assassins de Guillem Agulló

Guillem Agulló, crim d'estat. Maulets (16/10/1995)El 16 d’octubre de 1995 comença a Castelló de la Plana el judici als assassins del nostre comapny Guillem Agulló. Maulets fem, a nivell nacional, un cartell per destapar la trama feixista i denunciar que l’assassinat d’en Guillem Agulló és un crim d’estat.

El cartell el faig jo, mida 50x70cm imprès a dues tintes.

Pots veure altres cartells que he fet per Maulets de Mataró en aquesta galeria.

Botifarrada: primer concert d’Obrint Pas al Principat

11 d’octubre 1995: Primera Botifarrada contra la Hispanitat a Mataró. Aquest acte està força arrelat a Argentona, però encara no s’havia convocat mai a la nostra ciutat. Fins ara el 12 d’octubre feiem concentracions davant la Caserna de la Guàrdia Civil, però fa dos anys ens van voler posar grans multes i l’any passat en Xevi i jo vam acabar als calabossos de la Policia espanyola. Per això ara també volem incorporar l’aspecte festiu a la reivindicació.

Continue reading…

El jutge admet les imatges de TVM com a prova

6 setembre 1995: El jutge Vicente Ballesta, que és l’instructor del judici contra meva i en Xevi pels fets del 12-10-94 , ens autoritza a presentar com a prova judicial el vídeo enregistrat per Televisió de Mataró.

Cartell de la primera Botifarrada de Mataró a la Hispanitat

Després de l’experiència de l’any passat , hem optat per organitzar una protesta contra la Hispanitat amb un caire més festiu que en les edicions anteriors. Organitzarem un concert a la plaça de l’Ajuntament, i hem trobat un grup de València que canten en català. Són uns nanos joves que es fan dir Obrint Pas. Els hi pagarem el viatge i els hi hem muntat un “bolo” en un bar de Calella on els hi pagaran algun calé per una actuació. Així esperem quedar tots contents.

Del cartell me’n cuido jo, que estic treballant en una impremta.

Pots veure altres cartells que he fet per Maulets de Mataró en aquesta galeria.

Diada Nacional al Fossar Xic: Recuperem la independència

10 setembre 1995: Com ja és tradicional, les organitzacions de l’esquerra independentista convoquem un acte a Mataró amb motiu de la Diada Nacional. La cita consolidada és el 10 de setembre al Fossar Xic. Aquest any faig un dels parlaments. És aquest:

“Companyes, companys,

Recuperem la Independència. Així us hem convocat l’assemblea de Maulets de Mataró en aquesta nova Diada Nacional.
I ho hem fet per diversos motius:

– Recuperar és refrescar-nos la memòria com a catalans; és recordar que tenim un passat que ens legitima en la nostra lluita per la independència. Quan diem recuperem, estem dient que ens tornin una sobirania nacional que ja teníem els catalans i fou trencada per una ocupació militar. Una ocupació que dura fins els dies presents.

Continue reading…

Reobrim el local del carrer Iluro 31

24 juliol 1995: Després dels recursos que hem presentat davant la clausura i precinte del nostre local per part de l’alcalde Manuel Mas, avui el Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Mataró ens autoritza formalment a utilitzar el local amb normalitat el nostre local del carer Iluro 31.

 Casualment avui comencen Les Santes, Festa Major de Mataró, amb el pregó de l’Alcalde des del balcó de l’Ajuntament. No deuen tenir ganes de passar unes “Santes calentes”, oi?

Judici pels fets del 12-0 del 1994

18 juliol 1995 (data casual?): S’inicia la vista oral del judici contra en Xevi i jo mateix pels fets del 12 d’octubre de 1994, quan vam concentrar-nos davant la caserna de la Guàrdia Civil de Mataró amb el lema “Hispanitat és genocidi”. Avui estrenem els nous Jutjats i una vintena de companys i amics vénen a recolzar-nos com a públic.

Dels dos policies espanyols que suposadament declaren com a part acusadora l’un se’n renta les mans argumentant que el seu número apareix en el sumari perquè ell era el “jefe de la operación del grupo”, però que ell no té res a veure amb el fet que “algunos agentes” se n’anéssin de l’olla. En la seva declaració reconeix implícitament que ens van maltractar.

Continue reading…

Presentem al·legacions a l’ordre de clausura del nostre local

23 juny 1995: Els col·lectius de joves del local del carrer Iluro 31 precintat per ordre de l’alcalde Manuel Mas presentem un escrit d’al·legacions que ens ha ajudat a preparar en Pep Manté. Gràcies a aquest escrit l’Ajuntament ens haurà d’autoritzar més endavant a poder utilitzar el nostre local en llibertat.

L’Alcalde Manuel Mas m’agredeix amb les seves pròpies mans

L'expressió d'histèria de Manuel Mas és similar a la d'aquesta del 2006 (foto: Quico Melero) 21 de juny 1995: Abans d’ahir l’alcalde Manuel Mas va ordenar la clausura del nostre local del carrer Iluro 31 i ahir mateix la Policia Local ens el va venir a precintar tot deixant la porta oberta.

Com que l’única autoritat civil a la ciutat és l’Alcalde, anem a a l’Ajuntament per a entrevistar-nos amb ell. De moment li volem demanar que ens deixi entrar al local per agafar alguens coses i que se’ns permeti arreglar la porta per deixar-lo tancat. Després ja parlarem de si té dret a tancar-nos el “xiringuito”.

Continue reading…