Agost 1997: A finals d’agost acostumo a fer el cartell de l’Onze de Setembre. Aquest any, per primera vegada, les dues organitzacions de joves independentistes, les JIR i Maulets, convocarem juntes les mobilitzacions de la diada nacional. El lema: “Per la revolució independentista, amb la voluntat de contribuir a construir un nou moviment d’alliberament”. El missatge és clar: el jovent volem acabar amb l’escissió històrica del moviment català d’alliberament nacional.
Tagged: Maulets
Acullo a casa en José de Molina, cantautor de protesta mexicà
10 d’agost 1997: Maulets del Maresme organitza, conjuntament amb la Unió de Cooperadors de Mataró un recital del cantautor mexicà José de Molina al Pati del Cafè Nou de Mataró. José de Molina és un cantautor revolucionari mexicà compromès amb les lluites de tots els pobles del món per la seva llibertat.
En José es troba de gira pels Països Catalans i l’hem convidat a venir a Mataró perquè coincidim en el compromís amb la insurrecció zapatista de l’EZLN. Mai no cobra per les seves actuacions i viu de la venda dels seus àlbums editats en K7s. El seu darrer èxit és Des de Chiapas con amor, on relata episodis de la insurrecció encapçalada pel subcomandante Marcos.
Cartell: Estima com vulguis i a qui vulguis
El 27 de juny de 1997, amb motiu del dia de l’aliberament gai i lesbià, els Maulets de Mataró convoquem un acte públic amb el lema “Estima com vulguis i a qui vulguis”. L’acte el fem al Casal de Joves i hi intervé l’Eugeni Rodriguez, del Front d’Alliberament Gai de Catalunya (FAGC).
Jo faig el cartell, mida A3 imprès a una sola tinta.
Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets Mataró en aquesta galeria.
Ni rei ni infanta: boicot als Brobons
11 de juny 1997: A Catalunya, ni rei ni infanta. Boicot als Borbons és el lema de la campanya d’agitació que iniciem avui les assemblees de Maulets del Barcelonès, el Maresme, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental. Avui mateix acaben de sortir de la impremta els 10.000 adhesius que enganxarem durant la campanya.
Les enganxines les he dissenyat aquests darrers dies i les hem editat per mostrar el nostre rebuig al fet que una de les infantes de la monarquia espanyola es casarà a Barcelona. Continuem utilitzant el terme Catalunya per referir-nos al conjunt de la nostra nació (de Salses a Guardamar i de Fraga fins a Maó).
Sopar-tertúlia: Ni Espanya ni Maastricht
Els Maulets de Mataró organitzem un sopar-tertúlia per debatre sobre “Ni Espanya ni Maastricht: Catalunya lliure i socialista!”. Introdueix el debat en Josep Maria Tur, de la plataforma Anti-Maastricht. L’acte el fem al centre cívic de Cerdanyola.
Jo faig el cartell, mida A3 a una sola tinta.
Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets Mataró en aquesta galeria.
Cartell dels 6 anys de Maulets a Cardedeu
Maig 1997: En Salva i en Xavi, companys de Maulets de Cardedeu, m’han encarregat el cartell dels actes de celebració del 6è aniversari de la nostra organització al Vallès. Per celebrar-ho han fet una exposició i convoquen un sopar-tertúlia el divendres 9 de maig, i una festa-concert amb Brams el disabte dia 10.
El lema. “6 anys d’organintzació i lliuta!”. La foto que il·lustra el cartell l’han fet ells amb en David del Maresme.
Cartell: De Perpinyà a Alacant… no som espanyols ni francesos
Abril 1997: L’organització de joves on milito, Maulets, m’encarrega el disseny del cartell de convocatòria de la manifestació del 26 d’abril a València. Sota el lema “De Perpinyà a Alacant… no som espanyols ni francesos”, commemorarem la derrota de l’exèrcit maulet davant l’exèrcit borbònic en la batalla d’Almansa del 27 d’abril del 1707, enguany fa 290 anys.
La foto de la noia que surt al cartell me l’han fet arribar els companys de València. El cartell fa 48×68 cm i s’imprimeix a dues tintes.
Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets (nacional) en aquesta galeria.
Cartell del 8 de març: obre els ulls
Març 1997: Enguany em cuido del disseny i la producció del cartell de les convocatòries de Maulets amb motiu del 8 de Març, dia de la dona treballadora. El lema: Dona, obre els ulls. Passa a l’acció! Per al titular utilitzo una combinació de la tipografia Lithos i la Mistral. Per a les convocatòries la clàssica i clara Helvetica. El cartell s’imprimeix a mida 68×48 cm a una sola tinta. Continue reading…
Ocupem les oficines de l’ETT Barna Work
12 febrer 1997: Les assemblees del Maresme de les organitzacions de joves Maulets i JIR ocupem a Mataró les oficines de l’empresa de treball temporal Barna Work. L’acció la tiremm endavant entre dos grups. Per una banda una colla de concentrats estenen una pancarta amb el lema ETT explotadors! Amb la pancarta desplegada davant de l’aparador les portes de l’oficina fan càntics i crits.
Cartell de la 2a Botifarrada contra la Hispanitat
Aquest any dissenyo el cartell de la Botifarrada contra la Hispanitat per primer cop amb material fotogràfic. Tenim fotos de l’actuació d’Obrint Pas de l’any passat i, com que repeteixen en el cartell, faig un fotomuntatge amb una foto del grup i un primer pla d’en Miquel Gironès tocant la gralla. Aquet cop “tirem la casa per la finestra” i imprimim el cartell amb una falsa quadricomia de tres colors (magenta, groc i negre) per estalviar-nos una planxa.
Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets de Mataró en aquesta galeria.
Diada Nacional al Fossar Xic de Mataró
10 setembre 1996: Aquest any li tocava a en Xevi fer el parlament del Fossar Xic de Mataró. Jo me’n deslliurava perquè ja em va tocar l’any passat . Però la febre ens ha jugat una mala passada i em toca improvisar el parlament en nom de l’assemblea de Maulets:
“En nom de l’assemblea de Maulets del Maresme, benvingudes i benvinguts un any més a l’acte independentista del Fossar Xic.
Aboquem fems als Jutjats de Mataró
25 de maig 1996: Avui entra en vigor del nou codi penal espanyol. Hem estat pensant a fer alguna acció de protesta. Procurem anar innovant per no haver-nos de repetir. Fa sis anys ja vam ocupar els Jutjats en solidaritat amb la Núria Cadenas. Aquest cop hem de fer alguna cosa diferent.
El mateix dia que entra en vigor el nou codi penal aboquem prop de 150 quilos de fems a la porta dels Jutjats. Perquè l’acció sigui més didàctica pengem una pancarta amb el lema El nou Codi Penal fa pudor!. Els sacs els aboquem l’Oriol i jo, menttre altres companys col·loquen la pancarta. I, és clar, hem convocat la premsa per tal que en quedi constància.
Tinc 49 anys. Visc a Mataró. Independentista revolucionari, he militat a Maulets (1988-2001) i a la CUP Mataró (2003-actualitat). Sóc llicenciat en antropologia cultural i treballo de dissenyador gràfic a Punts·Volats. Jugo a hoquei patins.