2 de febrer: Continua l’intent d’empaperar-nos per la concentració del 12 d’octubre de l’any passat davant la caserna de la Guàrdia Civil, durant la qual vam fer pràcticament inaudible la missa castrense en honor a la patrona de la benemèrita.
Com que hem presentat recurs a la proposta de sanció del Govern Civil de Barcelona, el subtinent comandant del “puesto” de Guàrdia Civil de Mataró, Antonio García Villafranca, continua les gestions per intentar sancionar les persones denunciades per participar en la concentració, després que vam presentar recurs. L’escrit no té pèrdua i ens fem un fart de riure. En reprodueixo un fragment:
«Expone el recurrente [jo i la resta d’expedientats ] que no es cierto que haya cometido infraccion alguna, toda vez que según és ha hecho uso del derecho a la libre expresión y opinión, toda vez que según él ha hecho uso del derecho a la libre expresión y opinión; derechos que el Suboficial informante considera muy justos, a no ser que de tales derechos se haga mal uso, como es el caso que nos ocupa, toda vez que los concentrados frente al Cuartel»
I continua dient:
«pasaron al insulto, coreando frases como “VOSOTROS FASCISTAS SOIS LOS TERRORISTAS; POLICIA ASESINA; QUE SE VAYAN; INDEPENDENCIA; NO QUEREMOS SER UNA REGION DE ESPAÑA; DEJADNOS EN PAZ; ADIOS TRICORNIOS; IROS A ESPAÑA; HISPANIDAD GENOCIDIO; VISCA TERRA LLIURE; FUERA LAS FUERZAS DE OCUPACION; FASCISTAS MARICONES”, además de otras frases vejatorias hacia las Autoridades presentes. Comportamiento grosero que mantuvieron todo el tiempo que duró la misa, hasta el extremo de que el sacerdote oficiante en determinados momentos su voz quedó apagada ante los gritos de los concentrados que se auxiliaban de un megáfono».
L’única cosa que segur que no va dir ningú de nosaltres és això de “fascistas maricones”. No ho considerem cap insult això de “maricones”. Darrerament hem pres consciència de la lluita per l’alliberament gai i lesbià i per tant mai se’ns acudiria fer servir aquesta paraula contra ningú. Ni contra els “fascistas”.
Ara, a mi m’agradaria que m’expliquin aquests insults: “Independència”, “No volem ser una regió d’Espanya”, “Deixeu-nos en pau”, “Adéu tricornis, aneu a Espanya”, “Hispanitat és genocidi”, Visca Terra Lliure” o “Fora les forces d’ocupació”.
I com que ara en les noves lleis s’ha posat de moda això de l’alarma social el comandant de la Guàrdia Civil excriu que «El proceder de los manifestantes sin duda causó grave alarma social, pues tanto las personas asistentes al acto como las que transitaban por la calle se sintieron escandalizados ante los contínuos insultos al Cuerpo de la Guardia Civil y Autoridades, ya que a algunos de los asistentes hubo que contenerles y tranquilizarlos para evitar enfrentamientos».