Tagged: Maulets

Cartell: Per la llibertat, aturem la repressió al poble català

Juliol 1998: A Clic Traç, l’Oriol d’Arenys i jo mateix dissenyem el catell de la manifestació que es convoca a Barcelona el proper dijous 9 de juliol de 1998 sota el lema Per la llibertat, aturem la repressió al poble català.

El text de la convocatòria forma unes tenalles que tallen el filferro de punxes que simbolitza la repressió contra el nostre poble.

El cartell és un llençol de 70 x 100 cm que s’imprimeix a dues tintes (Pantone 485 i negre).

Continue reading…

Ignasi Riera diu “feixistes” als Maulets

6 juny 1998: L’edició de El Punt del Maresme publica a l’espai d’opinió “Tribuna” un article del diputat per IC-EV Ignasi Riera on aquest ataca Maulets i la gent del públic que es va posicionar a favor nostre en l’acció de boicot que vam fer el 28 d’abril al Foment Mataroní en un acte titulat “Què en traurem de la nova llei del català?”. L’acció de boicot de Maulets va consistir a desplegar una pancarta i mullar amb aigua els papers dels diputats presents a la taula. Sembla, però que a l’Ignasi Riera no li va fer gaire gràcia i en el seu escrit ens anomena “feixistes”.

Solidaritat amb en Nicolau d’Elx

18 i 19 de maig1998: A l’Audiència Provincial de València jutgen dos joves independentistes qua van ser detinguts l’abril de l’any passat. Un dels encausats és un maulet, en Nicolau d’Elx.  Des de Maulets fem una campanya de solidaritat amb el lema “Defensar la terra no és cap delicte. La repressió espanyola no ens aturarà”.

El cartell l’hem fet l’Oriol i jo  a la cooperativa on treballem. Per estalviar recursos fem una “quadricromia falsa” i només s’imprimeix el cian, el magenta i el groc (ens estalviem la plaxa del negre).

Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets (nacional) en aquesta galeria.

La llei del català és paper mullat (literalment)

Maulets denuncia que la Llei de normaltzació lingüística és paper mullat en un acte al Foment Mataroní. Mataró, abril 199828 d’abril 1998: A Mataró, diversos militants de Maulets despleguem una pancarta amb el lema La vostra llei és paper mullat. Independència! i aboquem aigua sobre els papers de diputats, senadors i regidors de tots els partits del bloc monàrquic (els partits amb representació parlamentària) en un acte sobre la nova llei de normalització lingüística organitzat per Òmnium Cultural i el Foment Mataroní. Mentre els uns aguanten la pancarta i els altres aboquen aigua sobre els papers, en Xevi es posa dret i fa una intervenció molt crítica amb la nova llei que s’acaba d’aprovar al parlament del Principat. L’acció i la són aplaudides per la immensa majoria del públic assistent. L’acte era presidit per parlamentaris de tots els partits representats al parlament regional del principat de Catalunya.

Quan vam saber que es convocava aquest acte vam estar rumiant quin tipus d’acció calia fer, i se’ns va acudir escenificar el “paper mullat” en el sentit literal (i no figurat) del terme. 

Parlem de dones al Casal

Xerrada feminista al Casal Fèlix Cucurull de Mataró (6/3/1998)6 març 1998: Falten dos dies pel 8 de març i des de l’assemblea de Maulets del Maresme hem organitzat un acte feminista al Casal Independentista Fèlix Cucurull. Hem convidat a xerrar una portaveu de Dones Inquietes i una altra de les Dones del Sac.

En la xerrada col·loqui, parlem de la problemàtica de les dones a la societat actual des d’un punt de vista independentista. La sala del Casal fa patxoca, perquè hi participem mig centenar de persones.

Boicot a la col·laboració de l’Ajuntament amb la mili

11 1998: Avui l’Ajuntament de Mataró ha organitzat un acte sobre la mili i l’objecció de consciència. La conferència és al Casal de Joves de la plaça del parc (ells en diuen plaça d’Espanya). La taula de conferenciants és presisdida per la directora de l’Oficina per a la Prestació Social Substitutòria al principat, el Cap d’Assumptes Militars de l’ajuntament de Mataró i la regidora de Joventut de la ciutat, la Consol Prados. El públic és tan nombrós com els conferenciants: tres persones. Però de cop la sala s’omple.

Continue reading…

Sopar-tertúlia al Casal de Sants

30 de gener: Els Maulets del Barcelonès han organitzat u sopar-tertúlia al Casal Independentista de Sants (Barcelonès) amb el títol Maulets, 10 anys de lluita. M’hi han convidat a fer de ponent juntament amb en Joan Rocamora, expresoner independentista.

En aquest sopar és on conec personalment en Joan Rocamora, del qual havia seguit la història però encara no ens havíem conegut.

Cartell: Mallorca, terra lliure catalana

Desembre 1997: Els companys de Maulets m’encarreguen el cartell de convocatòria de la manifestació del 31 de desembre per commemorar la conquesta de Mallorca per part del rei Jaume I. El lema triat en aquesta edició és Mallorca, terra lliure catalana.

El cartell el faig conjuntament amb l’Oriol d’Arenys. Fa la mida 48 x 68 cm i l’imprimim a dues tintes (pantone 485 i negre).

Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets (nacional) en aquesta galeria.

Cartell de la 3a Botifarrada contra la Hispanitat

Enguany aprofito feina del cartell de la Botifarrada de l’any passat (la foto d’en Miquel Gironès). Hem d’ajustar molt les despeses i aquest cop editem el cartell a una sola tinta (negre sobre el paper blanc).

Aquest any oferirem una festa ska amb grups de diversos indrets de la nació.

Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets Mataró en aquesta galeria.

Cartell del 9 d’octubre a València: Defensem la terra!

Finals de setembre 1997: Com cada any, després de la diada de l’Onze de Setembre rebo l’encàrrec de fer el cartell de la mani del 9 d’octubre a València. Enguany Maulets convoca amb el lema “Aturem les agressions al nostre poble, defensem la terra!”.

Malgrat que l’Onze de setembre l’hem convocat conjuntament amb les JIR, la mani de València la convoca Maulets, perquè a la Catalunya del Sud només hi ha assemblees de la nostra organització de joves. Encara no tenim prou confiança com per “regalar” a les JIR presència en una part del territori on no en tenen.

El cartell fa 45×68 cm i està imprès a una sola tinta.

Pots veure altres cartells que he fet per a Maulets (nacional) en aquesta galeria.

Onze de Setembre: el jovent unit es manifesta a Barcelona

Manifestació conjunta de les JIR i Maulets. Barcelona, 11 setembre 1997.

11 setembre 1997: Amb motiu de la Diada Nacional de l’Onze de Setembre, les organitzacions de joves del moviment independentista Maulets i JIR convoquem diverses mobilitzacions a Barcelona i Girona. Jo vaig a la mani de Barcelona, com tinc costum de fer des que avui fa deu anys em van detenir i empresonar precisament per anar a una manifestació que el Governador Civil de Barcelona havia prohibit. Continue reading…

Acte polític de Maulets al Fossar Xic de Mataró

10 de setembre 1997: Com ja és tradició, els Maulets convoquem al Fossar Xic de Mataró un acte polític amb motiu de la diada nacional de l’Onze de Setembre. Aquest any apleguem més d’un centenar de persones. A l’acte hi intervenen militants de Maulets de Mallorca, de Castelló de la Plana i del Maresme.

L’acte del Fossar Xic és l’aperitu de les mobilitzacions de demà a Barcelona. En aquest racó de Mataró hi vam fer la primera convocatòria política l’any 1989, amb un acte de Catalunya Lliure.