Aquest dijous 18 de juny ha vingut el Síndic de Greuges de Catalunya a Mataró. L’he anat a veure per dir-li: “Sr. Ribó, tinc un greuge amb el Síndic de Greuges”.
Concretament, el maig del 2008 vaig demanar que el Síndic es posicionés davant l’escandalós comportament de l’Ajuntament de Mataró en l’afer Can Fàbregas i de Caralt.
El dia 1 d’agost del 2008 vaig rebre una carta on em deia:
“Faig referència al seu coreu electrònic pel qual em plantejàveu el vostre desacord amb el trasllat de la fàbrica catalogada de Can Fàbregas. En primer lloc, us demano disculpes pel retard amb el qual dono resposta a la vostra queixa.
Aquest retard es deu al fet que aquesta mateixa qüestió està en estudi en la nostra institució arran de una altra queixa. Tan bon punt arribi a una decisió final sobre aquest assumpte us donaré compte del resultat de les meves gestions”.
El Síndic m’estava demanant disculpes per un retard de tres mesos en donar resposta… però és que ara ja ha passat més d’un any i encara no en sé res.
Aquest dijous, després de fer-li arribar la queixa en persona, em va dir que en 48 hores tindria una explicació. Perquè aquest retard no li semblava “normal”. Han passat més de cent hores i encara no en sé res.
A l’entrada de la sala on va venir el Síndic en la seva visita a Mataró hi havia una exposició on diu: “Queixa’t! Hi tens tot el dret“.